RSS

>Hilal Ablamın Sofrası ve Karamelli Muhallebi

24 Eki

> Sofra da şahane ikramlarda..

Menu ;
-Fırında paçanga böreği
– Kuru dolma
– Kumpir
-Sebzeli karışık salata
– Vazgeçilmez Yeşil salata 

 – Süslemesinde sorun yaşadığım Nişastalı kurabiyeler :)
– Karamelli milföylü muhallebi

Sütlü tatlı yapayım dediğimde ilk aklıma gelen muhallebi. Karamelsizde mükemmel. Fakat tabii ki herzaman daha kalorilisini, daha da güzelini tercih ederiz değil mi? Karamel ve milföy parçaları kalorisine kalori, tadına tat katıyor tabii ki de:)) Ama sırf muhallebide yapılabilir. Borcama dökülüp keserek servis yapılabilir. Üzerine arzu ettiğiniz herbişeyle süsleyip ikram edebilirsiniz. Bu tatlıya homestore tatlısı diyenler var. Biz karamelli muhallebi diyoruz ve tarfine geçiyoruzz.. :)

Malzemeler;
-Milföy hamuru
Muhallebisi için;
-1,5 kilo süt
-6 yemek kaşığı şeker
-6 yemek kaşığı un
-1 yumurta
-1 paket vanilya
-1 paket (200 ml) çiğ krema
-2 yemek kaşığı tereyağ
Karameli için;
-2 su bardağı toz şeker
-1 paket (200 ml) çiğ krema
-2 yemek kaşığı su
-1 tatlı kaşığı tereyağ

Muhallebi malzemeleri tereyağ ve krema hariç pişirilir. Piştikten sonra içine eklenir ve çırpılmaya başlanır. İstenen kaba dökülür.
Karamel için ise toz şeker eritilir. Eridikten sonra malzemler eklenir.
Milföy hamurları da boş olarak pişirlir. Ve soğuduktan sonra ufalanır.
Muhallebi üstü karamel ve milföy kırıklarıyla servis edilir.

not: Karamel tarifini karamel kullanacağınız her tarfite kullanabilirsiniz bence :)
ve pratiklik açısından. benim buzdolabımda milföy kırıkları ve karamel herzaman bulunur. Acil durumlarda hemen bi muhallebi pişirip üzerine karamel ve kırıklarla süper bi lezzet elde edebilirsiniz. Ama benim geçen yaptığım gibi sakın aceleden muhallebi sıcakken üzerine karameli dökmeyin. Eriyen karamel ile kremkaramel gibi bi tatlıya ulaşabilirsiniz. :)

 
8 Yorum

Yazan: Ekim 24, 2010 in Mer, sofra, Tarif

 

8 responses to “>Hilal Ablamın Sofrası ve Karamelli Muhallebi

  1. hatice

    Ekim 25, 2010 at 5:46 am

    >İlk Melda da yemiştim bu tatlıyı . Benim de favorilerim arasına girdi . Karameli herzaman dolapta nasıl saklıyorsun şekerleniyor sıcak suda eritip mi kullanıyorsun ?

     
  2. THM

    Ekim 25, 2010 at 7:59 am

    >Bu tatlinin adi ayni zamanda; home store tatlisi ve kayseri'nin sut asuresi diye de geciyor. Gercekten cok ama cok lezzetli oluyor.

     
  3. Hobiriks

    Ekim 25, 2010 at 9:07 am

    >şekerlenmedi ama katılaştığı için mikrodalgaya yada sıcak suya oturtuyorum. kıvamına geliyor. tes dediğin gibi. çok lezzetli :)

     
  4. Berceste

    Ekim 25, 2010 at 10:33 pm

    >Su pastalar fonda kalsa, beyaz duz zemin uzerinden yazilar okunsa, benim de gozlerim bayram etse :P

     
  5. Cafe Pepela

    Ekim 27, 2010 at 3:39 pm

    >Merhabalar..Herşey çok güzel görünüyor,ellerinize sağlık gülüm!Tabi tatlı canavarı olarak,karamelli güzellikte gözüm kaldı :)Bayılıyorum bu tarz lezzetlere.Sunum da çok hoş..Bol lezzetli ve muhabbetli günlere.Kocaman sevgilerimi gönderiyorum.

     
  6. Anonymous

    Kasım 6, 2010 at 2:52 pm

    >merhaba,kare yemek takımının markasını öğrenebilirmiyim sakıncası yoksa?tşk

     
  7. Hobiriks

    Kasım 6, 2010 at 10:15 pm

    >berceste biraz koyulaştırdım ama bilmiyorum daha ii oldu mu? olmadıysa yorum beklerim :) değiştirelim mi ya?? :)pepelaa gözün kalmasın gel beraber olsun bigün :)royal bonachina markası. bernardo vb. yerlerde bulabilirsiniz.

     
  8. Berceste

    Kasım 6, 2010 at 10:19 pm

    >Yazilarin oldugu zeminin beyaz olma sansi yok mu? Pastalar da yanda kalsa, benim template'deki gri alanlar sende beyaz, beyaz alanlar da pastali olsa… Yazilarla pastalar birbirine karisiyor okurken, hele bir de benim gibi gecenin hortlaginda tek gozun acik, tek gozun kapali, kucaginda cocukla okuyorsan :P

     

Yorum bırakın