RSS

>Beşamel soslu türlü

31 Ağu

>Bu ramazan 2. kez bu yemeği yapıyorum misafirlerime. Ben sevdim. Az biraz uğraşılsa da lezzetli bir ana yemek olduğunu düşünüyorum.
Öncelikle kızartma tavasının başına geçiyorsunuz.
Artık allah ne verdiyse. Bundan öncekinde patlıcan-kabak-patates üçlüsü ile yapmıştım bu yemeği
Bu sefer kabak-mantar-patates-kırmızı biber ile denedim.
Misafirinize bağlı olarak sebzeler küp küp doğranıp ayrı ayrı kızartılır.
mantar varsa yağsız sotelenir.
sonra hepsi karıştırılp güveç kaplarına azar azar konur. sonra üzerine kuşbaşı doğrayıp düdüklüde yumuşacık pişirdiğimiz etlerimiz paylaştırılır.
üzerine 2 kaşık un-tereyağ ve süt ile yaptığımız beşamel sos eklenir. ve üzerine kaşar rendesi de konup fırına verilir. Herşey pişmiş olduğundan sadece üzerinin kızarması yeterlidir. Yanına pilavla lezzetli bir anayemek yapılmış olur. Afiyet olsun :)

Zeytinyağlı fasulyeyi herzamanki gibi yaptım aslında. Sadece aklımda çalı yapmak olunca pazarda köy fasulyesi dedikleri fasulyeyi tahta üzerine ince ince kestim. İçleri çıkmış olabilir ama. Ben sevdim. Ama bunca yıldır ( kaç senedir yemek yapıyorsam) çalı fasulyeyi neden elde uzunlamasına ikiye üçe bölmeye çalışıyormuşum ona şaşırdım. Tahta üzerinde incecik kesmek mümkünmüş :)

Sofraya birde Müge‘de görüp çok beğendiğim patlıcan kızartmasını yaptım. Aslında gerçekten görüntüsü gibi güzel olacakmış ama biraz kalın kesmişim patlıcanları :) Bir dahakine daha ince ve daha lezzetli olacak :)
 
3 Yorum

Yazan: Ağustos 31, 2010 in Mer, sofra, Tarif

 

3 responses to “>Beşamel soslu türlü

  1. melda

    Ağustos 31, 2010 at 9:34 pm

    >ellerine sağlık, hepsi çok güzel.sofranın tamamının fotosunu da görsek iyi olurdu.

     
  2. hatice

    Eylül 1, 2010 at 9:43 am

    >En kısa zamanda denemek istiyorum bu tarifi . Geçenlerde ben de bir fasulye yaptım şekerini fazla kaçırmışım galiba iftara misafir gelen ablam tatlın fasulye mi diye dalga geçti benimle : ))bu da böyle bir anı işte :p

     
  3. mintininmutfağı

    Eylül 5, 2010 at 8:10 pm

    >arkadaşım hayırlı kandiller.bloğumdaki yemek etkinliğinde yarın son gün.son kez dostlara duyurayım istedim.katılmak istersen beklerim.hayırlı kandiller.sevgiler…

     

Yorum bırakın